Door winnaars wordt het ook wel een onvergetelijke tocht door Scandinavië genoemd. 300 kilometer lang voortgetrokken worden door een groep sledehonden om zo de schoonheid van de toendra te bewonderen. Outdoorkleding-merk Fjällräven organiseert ieder jaar het succesvolle event Fjällräven Polar, waarbij liefhebbers van over de hele wereld kans maken om mee te gaan op de tocht. Speciaal voor dit event heeft Fjällräven een nieuwe wintercollectie ontworpen, met de eye catcher Down Jacket No. 16 als echte topper.
Warm en bewegelijk
Suizen over lange sneeuwvlakte, jezelf beschermen tegen de ijzige kou en wind. Als er iets belangrijk is tijdens een event als Fjällräven Polar dan is het wel jezelf warm houden en in beweging blijven. En daar is goede kleding voor nodig. Fjällräven heeft speciaal voor het Polar event en het klimaat boven de poolcirkel een wintercollectie ontworpen. Het poolgebied is de perfecte plek om te testen of jassen en truien zijn opgewasen tegen een extreem koude en winderige omstandigheden. De items zijn niet alleen gericht op het warm houden van de drager, maar moeten ook actie en beweging aankunnen. Fjällräven heeft zijn kennis gebruikt tijdens het ontwerpen van de hele collectie aan winterjassen. Het resultaat? Een collectie van hoge kwaliteit met jassen die je niet alleen warm houden maar er ook modieus uitzien. Ook al kom je deze winter niet in de buurt van de poolcirkel, je kunt jezelf nog steeds warm houden in deze nieuwe – en oude – favorieten van het Zweedse merk.
Fjällräven Polar
Elk jaar neemt Fjällräven 30 gelukkige winnaars mee op een onvergetelijke tocht door Scandinavië. 300 kilometer lang worden zij voortgetrokken door een groep sledehonden, om de schoonheid van de toendra te bewonderen. De deelnemers hoeven geen ervaring te hebben met dergelijke activiteiten; dit is de kans van Fjällräven om de wereld te laten zien dat met de juiste uitrusting, voorbereiding en ondersteuning iedereen kan genieten van een winterexpeditie in de natuur.
Voor een aantal deelnemers is deze ervaring een ‘life changing experience’. Larry Daughtery was oncoloog, wonend in het warme Florida, waar maar weinig sneeuw te vinden is. Al vanaf kleins af aan droomde hij ervan om over de sneeuw te suizen, samen met zijn honden. Deze droom werd werkelijkheid toen hij de advertentie van Fjällräven voorbij zag komen in een magazine. Het was nu of nooit. “Het enige waar ik thuis over kon praten was de advertentie. Die zelfde avond haalde ik mijn camera tevoorschijn en nam ik mijn deelname-video op. Het was een simpele video, over mijzelf en mijn droom.” Larry was een van de uitverkoren deelnemers van afgelopen jaar. Enkele maanden na zijn video-inzending suisde hij over de sneeuw met zijn slee en een grote groep honden. Van Noorwegen tot Zweden, zijn droom werd werkelijkheid. Iedereen die geïnteresseerd is kan zich aanmelden van 15 november tot 13 december 2018. www.fjallraven.nl en www.polar.fjallraven.