‘Millennials op vakantie voor mooie Instagram-plaatjes’

Wie gaat er tegenwoordig nog op vakantie om tot rust te komen of om nieuwe ervaringen op te doen? Als je nu met volle overtuiging jouw hand opsteekt hoor je tot de meerderheid. Maar er is ook een (grote) groep die andere beweegredenen heeft om er even tussenuit te gaan. Uit onderzoek van Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia blijkt dat de Belgische millennial foto’s voor social media het belangrijkste op vakantie vindt.

Het reisgedrag van 759 Belgische jongeren werd onderzocht en een derde van onze zuiderburen kiest voor een land, omdat daar fotogenieke plaatsen zijn, die ze met hun vintage polaroid-camera onveilig kunnen maken. Die zorgen vervolgens weer voor een hoop duimpjes en hartjes op de social media-kanalen.

Verder komt naar voren dat één op de zeven jongeren nepfoto’s van hun vakantie op social media plaatsen. Bij mannen is dit aantal twee keer zo hoog als bij vrouwen. Daar komt nog eens bij dat een derde van de Belgische millennials foto’s plaatst met het doel om de ander waanzinnig jaloers te maken. Dit heeft vervolgens bij de helft van alle thuisblijvers ook het gewenste effect.

 

Bron: hln.be