Kun jij leven van Instgrammen? Bepaal het met deze tool!

Het is alweer zeven jaar geleden sinds één van de grootste sociale media ter wereld werd gelanceerd: Instagram. De app werd in no-time waanzinnig populair, doordat je enkel foto’s kunt uploaden en zo een geweldige Instagram-feed voor jezelf of jouw speciale pagina kunt creëren. Sinds de overname van Facebook in 2012 (voor één miljard euro!) wordt het ook door grote bedrijven ingezet. Niet alleen door te laten zien hoe geweldig ze zijn, maar ook om populaire personen op Instagram (ook wel de beruchte ‘social influencers) te benaderen.

Als die mensen maar genoeg volgens en likes op hun posts hebben, kan ze dat een hoop geld opleveren. Voor iemand als Selena Gomez (die de meest gevolgde persoon is met maar liefst 129 miljoen volgers) kan een simpele advertentie al gauw € 480,000 opstrijken! En vaak met resultaat, want haar meest gelikete post is ook gesponsord. En wie de foto ziet hoeft niet lang na te denken om welk merk het gaat.

when your lyrics are on the bottle 😛 #ad

Een bericht gedeeld door Selena Gomez (@selenagomez) op

Inkifi

Vanaf nu kun jij ook kijken hoe waardevol jij voor bedrijven bent. Met een handige tool van de website Inkifi is simpel te bepalen welk bedrag jij kunt vragen voor een simpele advertentie. Klinkt alsof je door midel van social media een beetje extra zakgeld verdient, maar niets is minder waar. Heb je een redelijk aantal volgers (en dat is al snel) dan kun je hier een heel redelijk inkomen uit halen. Dus waar wacht je nog op? Haal je smartphone uit je broekzak en onderneem er op los!