‘Een derde van verkochte Audi’s moet hybride of elektrisch zijn’

Als het aan Peter Mertens ligt, moet de verkoop van elektrische en hybride Audi’s in de toekomst flink groeien. In een interview met Automotive News meldt Mertens, verantwoordelijk voor de technische ontwikkelingen bij de Duitse autogigant, dat in 2025 een derde van de verkochte Audi’s tot de milieuvriendelijke bolides wil laten horen. Om dit doel werkelijkheid te laten worden, gaan ze een samenwerking aan met concerngenoot Porsche.

Audi heeft ook al een manier gevonden om dit makkelijker te realiseren. Vanaf 2018 wordt er ieder jaar een nieuwe een nieuw elektrisch model op de markt gebracht. Zo krijgt de consument meer keuze en wordt de kans dat ze voor een elektische of hybride versie gaan steeds groter.

Bij één van hun grootste Duitse concurrenten wordt al aardig aan de elektrische weg getimmerd. De Bayerische Motoren Werke (ook wel bekend als BMW) doorbrak afgelopen maand voor het eerst in hun geschiedenis de magische grens van 10.000 verkochte elektrische auto’s. Zij hebben deze nieuwe manier van rijden dus al omarmt.